#12 - positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Kole 5xx kliendil. (pärineb siit)


Rahuldava UX-i edu võti on kliendi täpsete vajaduste rahuldamine ilma probleemideta ja vaevata. Lihtsus ja elegantsus on samuti olulised tegurid, luues tooteid, mida on meeldiv omada ja mida on meeldiv kasutada. Tõeline UX läheb banaalsete raamidest välja, et anda klientidele seda, mida nad ütlevad ja tahavad. Kvaliteetse UX-i saavutamine ettevõtte pakkumises nõuab erinevate valdkondade, sealhulgas disaini, turunduse, graafilise ja tööstusdisaini ning kasutajaliidese disaini teenuste sujuvat integreerimist. Oluline on eristada üldist kasutajakogemust kasutajaliidesest (UI), kuigi UI on kindlasti äärmiselt oluline osa disainist. Isegi kui kasutajaliides on ilus, kuid ei vasta veebilehele tulnud kasutaja vajadustele üldse, on UX tema jaoks halb, sest ta ei saanud seda, mida ta soovis.

Näitena lehest, mis jätab mul halva kasutajakogemuse, tooksin välja saidi "https://eteenindus.mnt.ee/". Konkreetselt tahan rääkida funktsionaalsusest, mis vastutab sõidueksamile registreerimise eest, samuti loa töötlemisest, et määrata täiskasvanu oma instruktoriks. Kuna ma käisin selle protsessi läbi juba aastatel 2019-2020 ja mul ei ole enam juurdepääsu sellele funktsioonaalsusele, võivad mõned asjad olla praegu teistsugused. Esimene asi, mis mulle kohe probleeme valmistas, oli elementaarne instruktori luba taotlemine. Esimene probleem - vene keelega puudub pool funktsionaalsusest, mis on eesti keeles, ja just selle tõttu ei leidnud ma poole tunni jooksul taotlusvormi. Teine probleem (mis on samuti seotud keeleerinevustega) - ma pidin tegema kaks korda rohkem klõpsamisi kui eesti keeles, et jõuda lehekülje teatud osadesse (näiteks juhendaja loa saamise eeskirjad). Teine funktsioon, mis jättis mulle negatiivse mulje, oli vajadus autentida end iga kord, kui tahtsin vaadata vaba aega sõidueksami registreerimiseks. Sel põhjusel pidin ma smart-id'sse sisse logima rohkem kui 20 korda päevas. Nagu hiljem selgus, oli ka maanteeameti veebilehe sisemuses koht, kus aega sai vaadata ilma autentimata. Kahju, et leht "https://eteenindus.mnt.ee/" ei sisaldanud selle kohta mingit teavet. Mõnikord lõppesid ka minu aja broneerimise taotlused kas timeout’i veaga konsoolis või "Internal Server Error 500".

Näide, mis jätab mulle hea kasutajakogemuse, on teenus "spotify". Kuigi seda kasutatakse peamiselt mobiil- või töölauarakendustena, on saadaval ka veebiversioon. Üldiselt arvan, et mobiil- ja töölauarakendused võib julgelt liigitada veebidisaini kategooriasse, sest viimasel ajal on muutunud tavaliseks kasutada veebilehte, mis on pakitud mobiilirakendusse. Tehnoloogiad nagu Ionic, Native Script ja React Native võimaldavad muuta angular, vue, react veebilehe mobiil- või töölauarakenduseks. Spotify edu üheks võtmeks on selle banaalne lihtsus ja minimalism, mis väljendub väiksest värvipaletist - mustast, rohelisest ja valgest. Kogu Spotify rakendus on consistent (ei tea eesti keeles sünonüümi) - artistid ringides, laulud ja albumid ruutudes. Iga nupuvajutusega kaasneb väike animatsioon. See on eriti oluline, kuna telefonil puudub hiirekursor, mis annab kasutajaliidese elementidele hover-effeti. Ja kõige parem on see, et iga uue update’iga saab selle fantastilise rakenduse UI aina ilusam ja parem!

Viited:
  • https://weirdmarketingtales.com/spotify-a-love-letter-to-great-user-experience/

Comments

Popular posts from this blog

#15 - Eetika

#13 - OrCam Read