#15 - Eetika

Töötajate käitumine ja nende omavaheline/klientidega suhtlemine on ettevõtte üks edu võtmetest. Seepärast on igal ettevõttel olemas nimekiri reeglitest või nõuannetest, mida töötajad peaksid järgima. Loomulikult ei ole see seotud ainult reeglite järgimisega kontoris ja kolleegidega, vaid ka nende isiklikus elus. Usun, et ilus ja lugupidav käitumine ei ole kunagi üleliigne. Selline käitumine jätab inimesest head muljet, sellise inimesega on meeldiv suhelda ja aega veeta, tundmata end ebamugavalt. Mulle tundub, et IT-kogukonna jaoks ei ole mingeid erilisi etiketi reegleid. Lõppude lõpuks oleme me kõik lihtsalt inimesed, kes on sündinud samal planeedil.

Nagu ma juba varem olen öelnud, on paljudes ettevõtetes põhilised käitumisreeglid samad. Seetõttu ei peatuks ma käesolevas artiklis ühelgi konkreetsel ettevõttel, vaid püüan tuua välja kõige olulisemad aspektid, mida olen kohtunud oma ettevõttes ja teistes ettevõtetes, mille töötajaid mul on olnud õnne tundma õppida. Usun, et iga töötaja peaks järgima vähemalt järgmisi punkte:

  • Vältida alandavaid või diskrimineerivaid märkusi/tegevusi teiste suhtes.
  • Kohtle inimesi nii, nagu sa ise sooviksid, et sind koheldaks - austusega.
  • Ärge lihtsalt ignoreerige kedagi, kes on hädas.

Need reeglid võivad paljudele inimestele tunduda väga banaalsed ja igavad. Kuid sageli ei saa kõik isegi mõnega neist hakkama. Me ei tohiks kunagi eelistada inimest tema rassi või muude erinevuste tõttu, eriti tööl. Kõik inimesed on omal moel ilusad ja ei vääri seda, et neid mingil moel solvatakse. Inimeste austamisel on samuti palju aspekte. Tuleb austada teiste inimeste isiklikku aega, teiste inimeste väärtusi ja ka teiste inimeste vaateid. Igaühel on õigus mõelda teisiti või väljendada oma arvamust. Teiste aitamine peaks olema sama oluline kui kõik teised punktid. Abi seob inimesi kokku, annab neile teada, et nad ei ole selles maailmas üksi!

Usun, et inimese käitumine igas valdkonnas - tööl, koolis või eraelus, peaks põhinema üleval loetletud punktidel. Te peate õppima tunnistama vigu, tunnistama, et olete eksinud. Samuti tuleb õppida kuulama teiste inimeste arvamusi. Need lihtsad asjad muutuvad sageli meie jaoks lõksudeks. Neid on nii lihtne lihtsalt ignoreerida ja teha seda, mida me tahame, kuid kui me ei suuda ennast usaldada nende olukordadega tegelemiseks, siis tõsisemad moraalsed dilemmad muudavad õigete tegude tegemise palju raskemaks.

Comments

Popular posts from this blog

#12 - positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

#13 - OrCam Read