#5 - Jaga oma teadmisi!

Igaüks tajub teadmiste mõistet erinevalt, mõnede jaoks on see võimed ja oskused ning teadmine, kuidas midagi teha; mõnede jaoks on see igasugune adekvaatne teave; mõnede jaoks on see üldse kognitiivne üksus, inimese reaalsusesse suhtumise vorm... Ükskõik, kuidas me teadmiste mõistet ette kujutame, võime lihtsalt öelda, et teadmised on teadaolevate asjade kogum, mis asub inimeste intellektis ja pädevuses. Teadmised on kõige meid ümbritseva tootmise mootor. Teadmiste jagamine on protsess või tegevus, mille käigus tehakse teadmised teistele ühiskonnaliikmetele kättesaadavaks. Teadmiste omanikud ja tarbijad suhtlevad omavahel, vahetades teadaolevaid tegureid, mis seovad kõiki huvilisi.

Enne interneti tulekut oli raske jagada teadmisi ja teavet inimeste vahel. Tol ajal kasutasid inimesed üldiselt tuvisid, hobuseid või isegi öökulle, et saata ja vastu võtta sõnumeid teistelt inimestelt. Hiljem, koos World Wide Webi tulekuga inimeste ellu, on see muutnud seda lihtsamaks ja andnud platvormi teadmiste jagamiseks kogu maailma mööda liikus vähem kui ühe sekundiga, muutes jagamise protsessi lihtsamaks ja asjakohasemaks kui kunagi varem.




Pilt 1: mitmeasteline (Nested) JSON objekt (pärineb siit)

Minu kogemus teadmiste jagamisega suure ringi inimeste seas on üsna primitiivne, kuid sellest hoolimata on see minu jaoks hea kogemus internetisuhtluse valdkonnas (selle etikett, võimalikud provokatsioonid/ solvangud). Juba 2018. aastal, kui ma alles alustasin õppimist ja lõputut sukeldumist veebiarenduse valdkonda, hakkasin palju aega veetma stackoverflow.com foorumis. Seal muidugi otsisin lahendusi oma aktuaalsetele probleemidele, lugesin lihtsalt erinevaid huvitavaid lähenemisi kogemusega inimestelt, aga meeldis ka ise paar sõna öelda, et aidata inimesi ja saada mõned punktid oma profiilile : - ) Üks sellistest juhtudest oli, kui küsiti abi mitmeastmelise JSON objekti JSON objektiks konverteerimisel (nested to simple), mille peale olen postitanud minu lahendust (ei olnud vastuseid sel hetkel). Tegemist oli elementaarse rekursiooniga, kus iga iteratsiooniga mindi lihtsalt sügavamale objekti sisse. Arvasin, et minu lahendus oli lihtne ja töötas, ja mis kõige tähtsam, olin iseendaga rahul ja lootsin, et aitan seda meest/naist, kes oli küsimuse esitanud. Tegelikkuses oli aga kogu mu rõõm lõpuks olematu. Minu vastuse all asuvas kommentaaride osa oli enne mu kommentaari väga vaikne ja seni puutumata, kus polnud ühtegi kommentaari. Pärast hakkasid inimesed kirjutama, et lahendus on täiesti lapsik, autor peaks häbenema, konto peaks blokki saama. Ühesõnaga kõike seda, mida tõeliselt geniaalsed inimesed (oma arvates) kirjutada armastavad : - ) See inimeste vägivaldne reaktsioon on mind kahjuks muutnud üsna aktiivsest foorumi kasutajast väga passiivseks. Ma ei ole kellegi peale solvunud ega vihane, lihtsalt mõtlesin, et ehk tasub enne postituste tegemist kuulata inimeste arvamusi ja alguses saada piisavalt kogemusi.


Igatahes, algse postituse looja, kes küsimuse esitas, märkis minu vastuse õigeks ja oli ainus, kes tänas mind.


Viited:

  1. http://dgielis.blogspot.com/2015/01/generate-nested-json-from-sql-with-ords.html
  2. https://studfile.net/preview/9931301/page:3/

Comments

Popular posts from this blog

#15 - Eetika

#12 - positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

#13 - OrCam Read